Empresa pionera en monitoratge intel·ligent de l’arbrat urbà amb tecnologies IoT, intel·ligència artificial i blockchain se suma al Gremi com a nou patrocinador
El Gremi de Jardineria de Catalunya incorpora LeafIoT com a nou patrocinador, reforçant així el seu compromís amb la innovació i la transformació tecnològica del sector.
Nascuda a partir de la recerca de la Hong Kong Polytechnic University, LeafIoT ha estat reconeguda internacionalment per la seva capacitat d’innovació, obtenint diversos guardons en l’àmbit de les ciutats intel·ligents i les tecnologies ambientals.La gran fortalesa de LeafIoT rau en la provisió d’un complet ecosistema de solucions vinculades a la infraestructura verda.
L’empresa desenvolupa solucions innovadores per a la gestió intel·ligent de l’arbrat urbà gràcies a la combinació de sensors IoT i intel·ligència artificial (IA).
Aquesta proposta integral inclou sensors de salut i estabilitat de l’arbrat per a una gestió proactiva de desastres —amb prop de 13.000 unitats ja instal·lades arreu del món—, serveis d’escaneig LiDAR per al monitoratge del creixement i la cobertura de capçada, i la integració de dades procedents de microestacions meteorològiques.
Aquest ecosistema facilita el monitoratge continu de l’estat dels arbres, la prevenció de riscos i una gestió més eficient i sostenible dels espais verds a través del seu propi programari de gestió d’inventari i actius verds.
La seva activitat es completa amb iniciatives de captura de carboni, serveis de consultoria per contribuir a la descarbonització i una estreta col·laboració en recerca amb el món acadèmic a escala global, amb l’objectiu d’ofereix una solució holística i completament interconnectada per a la construcció de ciutats més resilients.

Des del Gremi donem la benvinguda a LeafIoT i celebrem aquesta nova col·laboració, que contribuirà a apropar als professionals de la jardineria les tecnologies més avançades per a una gestió més eficient, segura i sostenible dels espais verds.
Per conèixer més sobre les seves solucions, podeu visitar LeafIoT.
